Nog een week te gaan! - Reisverslag uit Schagen, Nederland van Marieke Wit - WaarBenJij.nu Nog een week te gaan! - Reisverslag uit Schagen, Nederland van Marieke Wit - WaarBenJij.nu

Nog een week te gaan!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

28 December 2015 | Nederland, Schagen

Langzaam ontkom ik er niet meer aan om te beseffen dat het nu toch wel heel erg dichtbij komt! :-) Mijn reis naar Ghana voor 7 weken.
Bijna ben ik er klaar voor! Visum in mijn paspoort, vaccinaties zijn binnen, malariapillen in the pocket en de hele verdere reisspullen en apotheek is klaargelegd of aangeschaft.
Tot deze week had ik er vooral heel erg veel zin in, maar nu, een week voor de dag van vertrek komt er ook wel een klein beetje spanning om de hoek kijken! Leuke nieuwsgierige spanning...waar zal ik slapen..wat voor gezin zal ik in terecht komen, hoe zal het werken zijn, met wie zal ik samen werken?
Kom ik nog andere mzungu's tegen waar ik mee zal optrekken of zal het vooral contact zijn met de lokale bevolking.. En het eten niet te vergeten..!
Zal ik een rondje kunnen lopen zonder het hele dorp met kinderen achter me aan te krijgen..ik ben zo benieuwd!
Ergens tussen het moment dat ik uit het vliegtuig stap in Accra op 4 januari en wanneer ik weer terug vlieg naar NL, 7 weken later, zal ik een antwoord krijgen op al mijn vragen...!
Hopelijk kan ik daar ook regelmatig iets delen via de weg, ook dat is nog even afwachten!
Voor nu ga ik verder met de laatste voorbereidingen, onder andere de rest van mijn spullen klaar leggen en inpakken waarbij wat praktische keuzes een dilemma vormen, zoals welke schoenen zijn handig, neem ik alleen mijn backpack mee of ook nog een extra koffer?! Issues....waarvan ik nu al weet, dat wanneer ik daar eenmaal ben, ik me af vraag, heb ik me daar druk om gemaakt..:-)
Lieve mensen, tot over 7 weken! Dat klinkt kort en lang tegelijk...eind februari zal ik het weten!:-)


  • 09 Januari 2016 - 09:40

    Gerie Appelman:

    Hey Marieke,
    Denk regelmatig aan je. Heb van José gehoord dat je daar geland bent.
    Hoop dat het je gaat lukken om iets van je ervaringen te delen via deze site.
    Succes en geniet.
    Liefs Gerie

  • 10 Januari 2016 - 03:30

    Marjo Van Der Burg:

    Hoi Marieke,
    Ben benieuwd hoe het bij je gaat, ik vind het super stoer van je!
    Geniet van deze onvergetelijke ervaring.

    Groetjes Marjo

  • 11 Januari 2016 - 18:01

    Riët Schoen:

    Hoi Marieke

    Hoop dat je inmiddels geland bent en een beetje gesetteld. Hoe was je reis?
    Heb je al een beetje kunnen helpen, wanneer mag je wat gaan doen? Hoe is je gezin.
    Kortom we zijn heel erg nieuwsgierig naar je ervarinf tot nu toe.

    Liefs Riët en Pia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 27 Dec. 2015
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 4051

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 23 Februari 2016

Marieke in Ghana

Landen bezocht: